آژانس کوچ ایران

مقالات تهیه شده توسط تیم بهترین کوچ
1403-03-17 05:24:06
310
راه های مشارکت کارکنان در تصمیم گیری
مشارکت کارمندان در فرآیند تصمیم گیری منجر به خلق ارزش موفقیت آمیز در بسیاری از سازمان ها شده است. اگرچه میزان مشارکت کارکنان در تصمیم گیری های سازمانی هنوز محل بحث است. برخی می گویند اتحادیه کارگری باید با مدیریت به عنوان شرکای مساوی شرکت کند و برخی معتقد به مشارکت محدود یا محدود، یعنی مشارکت کارکنان یا کارگران به میزان محدود هستند. با این حال، راه‌های متعددی وجود دارد که از طریق آنها کارکنان می‌توانند در فرآیند تصمیم‌گیری هر سازمانی شرکت کنند.   * مشارکت در سطح هیئت مدیره: نمایندگی کارکنان در سطح هیئت مدیره به عنوان دموکراسی صنعتی شناخته می شود. این می تواند نقش مهمی در حفظ منافع کارکنان داشته باشد. نماینده می تواند تمام مشکلات و مسائل کارکنان را در مقابل مدیریت قرار دهد و اعضای هیئت مدیره را برای سرمایه گذاری در طرح های مزایای کارکنان راهنمایی کند.   * مشارکت از طریق مالکیت: راه دیگر تضمین مشارکت کارگران در تصمیم گیری های سازمانی، تبدیل آنها به سهامدار شرکت است. ترغیب آنها به خرید سهام، اعطای وام، کمک مالی به آنها برای خرید سهام از جمله راههایی است که آنها را در تصمیم گیری مشارکت می دهد.   * مشارکت از طریق قراردادهای دسته جمعی: به مشارکت کارگران از طریق قراردادهای دسته جمعی و با تصمیم گیری و رعایت قوانین و مقررات معین اطلاق می شود. این به عنوان یک راه ایده آل برای اطمینان از مشارکت کارکنان در فرآیندهای مدیریتی در نظر گرفته می شود. باید به خوبی کنترل شود در غیر این صورت هر یک از طرفین سعی می کند از دیگری سود ببرد.   * مشارکت از طریق طرح‌های پیشنهاد: تشویق کارمندان به ارائه ایده‌های منحصربه‌فرد می‌تواند به ویژه در مواردی مانند کاهش هزینه، مدیریت ضایعات، اقدامات ایمنی، سیستم پاداش و غیره معجزه کند. ایجاد محیط سالم و فرهنگ کار به عنوان مثال، Satyam به عنوان یک طرح پیشنهادی شگفت انگیز در سراسر کشور، Idea Junction شناخته شده است. سالانه بیش از 5000 ایده از کارمندان خود دریافت می کند و شرکت تقریباً یک پنجم آنها را می پذیرد.   * مشارکت از طریق کنترل کامل: به این سیستم خود مدیریتی گفته می شود که در آن اتحادیه کارگران به عنوان مدیریت عمل می کند. آنها از طریق هیئت های منتخب، کنترل کامل مدیریت را به دست می آورند. در این سبک، کارگران مستقیماً از طریق نمایندگان خود با تمام جنبه های مدیریتی یا مسائل صنعتی سروکار دارند.   * مشارکت از طریق غنی‌سازی شغل: گسترش محتوای شغلی و افزودن انگیزه‌ها و پاداش‌های اضافی به نمایه شغلی موجود، راه خوبی برای مشارکت کارکنان در تصمیم‌گیری‌های مدیریتی است. غنی سازی شغل به کارکنان آزادی می دهد تا از خرد خود استفاده کنند و از قضاوت خود در هنگام رسیدگی به مشکلات روزمره تجاری استفاده کنند.   * مشارکت از طریق حلقه‌های کیفیت: یک حلقه کیفیت گروهی متشکل از پنج تا ده نفر است که در یک حوزه کاری خاص متخصص هستند. آنها به طور منظم برای شناسایی، تجزیه و تحلیل و حل مشکلات ناشی از منطقه عملیاتی خود ملاقات می کنند. هرکسی از سازمان که در آن زمینه خاص متخصص باشد می تواند عضو آن شود. این یک راه ایده آل برای شناسایی مناطق مشکل و کار بر روی آنها برای بهبود شرایط کاری سازمان است.  کارکنان می توانند از طریق فرآیندهای مختلفی که در بالا ذکر شد در تصمیم گیری سازمانی شرکت کنند. با این حال، راه‌های دیگری مانند مشارکت مالی، مدیریت کیفیت فراگیر، مشارکت از طریق تیم‌های توانمند و کمیته‌ها و شوراهای مشترک وجود دارد که از طریق آن‌ها می‌توانند سهم خود را در تبدیل سازمان‌ها به مکان بهتری برای کار کردن، سهیم کنند. تیم تحقیقاتی بهترین کوچ مدیریت مشارکتی رهبری مدیریت
مقالات دیگر
دوره های سازمانی

دوره توسعه مهارت های فردی در سازمان ها و شرکت های دولتی، خصولتی و خصوصی

1403-03-03 22:28:21
372
دوره های سازمانی

کارگاه تصمیم گیری در شرایط عدم قطعیت و حل مساله

1403-03-01 07:12:05
302
مقالات تهیه شده توسط تیم بهترین کوچ

راه های مشارکت کارکنان در تصمیم گیری

1403-03-17 05:24:06
310
مقالات تهیه شده توسط تیم بهترین کوچ

چگونه تصمیمات خوب بگیریم

1403-03-17 05:55:16
318
دوره های سازمانی

کارگاه افزایش قدرت هوش خلاق

1403-03-07 08:55:09
328
مقالات تهیه شده توسط تیم بهترین کوچ

یک مشاور و کوچ، برای ارائه خدمات بهتر به مشتریان، باید موارد مختلفی را از جمله موارد ذیل را رعایت کند:

1403-02-25 04:58:43
342
دوره های سازمانی

دوره تعامل کارمندان با یکدیگر و ارباب رجوع

1403-03-18 22:09:51
311
کوچینگ

کوچینگ

1403-08-01 08:10:37
301
خلاصه کتاب ها

✅ویژگی محیطهای عالی كتاب چم و خم استخدام

1403-03-31 22:56:04
317
حکایت های مدیریتی

حکایت ها تمثیل ها و پیام های مدیریتی

1403-05-29 15:25:54
294
مقالات تهیه شده توسط تیم بهترین کوچ

عناصر کلیدی برای موفقیت و پایداری در یک سازمان کدام اند؟

1403-05-31 07:26:18
295
مقالات تهیه شده توسط تیم بهترین کوچ

تحلیل رفتار متقابل افراد در سازمان

1403-03-17 07:41:03
344
مشاوره

مشاوره

1403-08-01 08:30:24
293
مشاوره مدیریت

مشاوره مدیریت

1403-08-01 08:36:13
328
باشگاه کوچ

باشگاه کوچ

1403-08-01 08:56:36
288
کوچ

کوچ

1403-08-01 09:01:11
309
مقالات تهیه شده توسط تیم بهترین کوچ

هنر تصمیم‌گیری و برنامه‌ریزی: راهنمای انتخاب‌های بهتر در سال 2025

1403-11-04 21:10:00
364
باشگاه کوچ

استرس و تصمیم‌گیری در مذاکرات حساس

1404-02-12 21:55:26
238
آژانس کوچ
تمامی حقوق مادی و معنوی این وبسایت متعلق به آژانس کوچ می باشد